De schijf van 9

De Schijf van 9

Vanaf de tijd dat mijn maag darmkanaal in functie, vanaf die tijd werd ik gebombardeerd met De schijf van 5, niets mis mee want ik denk dat voor de zoogdierengroep der homo sapiens de schijf van 5 zo slecht nog niet is. Maar daar wil ik het eigenlijk niet over gaan hebben. Ik ga het hebben over een verbastering van die schijf, en dat is de vloeibare/drinkbare schijf van 9.
Zoals word aangeraden om van ieder deel van de schijf van 5 te eten, zo lijkt het me nog niet zo verkeerd om ook ieder drankje van de schijf van 9 zo nu en dan te consumeren. Een jaar of 8 terug dronk ik nogal eens uit het glaasje wat zich midden/boven in de schijf van 9 bevind. De inhoud/smaak van dat pessimistische drankje smaakte erg bitter, slootwater is er niets zal ik maar zeggen.
Maar om een ying-yang-effect in mijn schedel te krijgen denk ik toch dat het nu (niet toen) toch goed is dat ik toen dat smerige drankje via mijn slokdarm naar mijn maag/blaas liet vallen. De andere 8 drankjes smaken allemaal anders, maar ook bij deze drankjes denk ik dat het goed is dat er afwisseling is. Gevarieerd drinken van deze 8 versterken volgens mij de smaak van ieder drankje afzonderlijk. Stel dat ik alleen maar dan ook alleen maar het drankje van links-boven zou drinken ik denk dat het op den duur erg ongezond is. Er is naar mijn mening namelijk geen grote ongeluk dan geluk wat nooit op houd. Om goed te kunnen beschouwen, en overzicht voor je geest lijkt me variatie een must. Het drankje daar recht onder heeft Albert Einstein veel van gezopen, hij mixedte dat drankje volgens mij wél met de andere drankjes tot een cocktail. Als ik via 3d-beelddenken de slokdarm in de hersenen positioneer dan zou ik 9 verschillende kelen/slokdarmen/blazen in die hersenen tekenen, en even zoveel smaakpapillen. Het drankje rechts-boven en rechts-midden stond volgens mij in de koelkast van Charles Darwin. Het drankje precies in het midden en het drankje links-onder vind ik erg compatible, als ik een combie van deze 2 zou tekenen dat zou ik meer drank in zitten dan in de andere glaasjes, maar het mooie is dat de Utopist & Surrealist daar geen last van hebben. Om nep en fake drankjes te pareren neem ik zo nu en dan een slok van het drankje onder-midden. Dit Sceptisch drankje vind ik een uitermate goed tegengif voor sjoemel-drankjes.
Wat over blijft is het drankje rechts onder, het doet me denken aan het wondermooie lied ‘the sound of silence’ van Simon & Garfunkel. Niets/leegte/ruimte vind ik een inhoud hebben die naar vrijheid smaakt.

Afbeelding

Update komt er aan, wanneer weet ik nog niet.
Geef een reactie

