Evolutie in breed perspectief

Na een lange zoektocht heb ik hoogstpersoonlijk contact weten te leggen met mijn oma.
Ik stond wel even perplex om mijn roots in levende lijven te ontmoeten. Ofschoon er van mijn oma’s kant weinig verbale communicatie was voelde ik toch een sterke verbondenheid.

***

 

 

Erfenis

Die luttele hersencellen die ik bezit zaten vandaag wat te peinzen over het woord ‘erfenis’
Mijn gedachten belanden al snel bij een ander woord, namelijk het woord ‘evolutie’
Erfenis en evolutie vind ik erg compatible, ze gaan hand in hand. En in bepaald opzicht is het een 1-heid. Als je iets erft, ongeacht wat, of het nu genen/DNA/geld/auto/huis/ of wat dan ook is. Ik weet van tevoren niet of die erfenis positief dan wel negatief uit gaat werken. De tijd zal het leren.

Hoeveel % aan erfenis heb ik nodig gehad om deze reactie te kunnen tikken :?:
Ik denk dat het heel dicht tegen de 100% zit, dat er dus weinig authentieks aanwezig is.

1. Het alfabet heb ik via een erfenis gekregen.
2. Mijn vingers/hele lichaam heb ik via een erfenis gekregen.
3. Het internet heb ik gekregen via een erfenis.
4. Zelfs het toetsenbord waar ik op zit te tikken is ontstaan via een erfenis waar ik geen vat op heb gehad.

Dat hele kleine beetje DNA verschil wat mijn vader en moeder hebben geproduceerd zou ik authentiek kunnen noemen. Maar in het geheel lijkt me dat maar belabberd weinig/nihil.
Derhalve is deze reactie het een erfenis van evolutie, en niet van “mij”

Afbeelding

 

***
 Tijdreizen

Einstein zijn relativiteitstheorie heb ik in fysiek opzicht niet ten uitvoer kunnen brengen om terug in de tijd te reizen. In geestelijk opzicht is het me laatst wel aardig gelukt om vele honderden miljoenen jaren terug in de tijd te reizen. Maar goed ook dat niet mijn lichaam aan het tijdreizen was geslagen, want ik de tijd waar mijn geest zich bevond was het niet bepaald een pretje. De dieren die mijn geest daar aantrof waren niet bepaald vriendelijk en zachtaardig ogende wezentjes. Nu wil ik niet zeggen dat de wezentjes anno nu wél vriendelijk en zachtaardig zijn, maar de dieren die ik tijdens het tijdreizen aantrof waren het in ieders geval niet.

Time Travel in Reverse

***
Update komt er aan, wanneer weet ik nog niet.
Geef een reactie

