Fiasco in ultima forma

 

Majesteit, Koninklijke Hoogheid, Koningin Máxima.

Sedert vele jaren ben ik groot fan van U. Maar dat ik na die jaren hier nog steeds niet een eervolle erkenning voor heb gekregen middels in de feestvreugde te mogen hebben delen door een lintje te hebben ontvangen op de dag van de lintjesregen ben ik heel zwaar teleurgesteld, de debacle van de 1e orde kan ik wel zeggen. Ieder jaar hang ik de vaderlandse driekleur te wapperen op de Koninklijke hoogtijdagen. Alle, maar dan ook werkelijk alle 15 coupletten van het Wilhelmus schut ik zo uit mijn mauw. Uw intelligentie, uw charme, ik heb U zelfs ooit eervol vergeleken met Evita Péron, werkelijk niets was mij te dol om U te eren. Ik heb de 26e april express een vrije dag genomen om het lintje in ontvangst te kunnen nemen. Maar er kwam niets, er kwam helemaal niets, nothing, nada. Ja, vloeibare regen kreeg ik de 26e april wel op mijn kanis, maar van een lintjesregen ho maar. Heb ik daar mijn schoenen voor gepoetst? Anticiperend op het verwachte aanstaande eerbetoon had ik een muzikale vertolking van het Wilhelmus op mijn youtube-kanaal geplaatst. Dat kan ik met goed fatsoen nu niet openbaar zetten. Uit protest tegen het uitblijven van een lintje heb ik op Koningsdag niet naar U gezwaaid op de Heuvel in het centrum van Tilburg. Voor wat hoort wat, ik ben gekke Gerritje niet. Mocht mij volgend jaar opnieuw de zelfde tragedie ten deel vallen dan sluit ik het niet uit dat ik per direct Republikein word, absoluut!

“Wat kijk je sip, is er iets aan de hand Menneke?” Vroeg een collega vanmorgen op het werk. Ik heb uitgelegd wat er aan het handje was. En toen gebeurde het, binnen no-time kreeg ik een lintje om mijn schouders gedrapeerd, het was weliswaar geen oranje lintje, maar een rood-wit-afzet-lint. Deze troostprijs deed het leed wel enigszins verzachten. Ik ga nu 1 jaar in quarantaine Majesteit, achter de coullissen blijf ik echter stilletjes hopen dat het er volgend jaar eindelijk eens een keertje van mag komen . . .

Hoogachtend, Erewhon.
Leve de Koningin!
Hoera, hoera, hoera!

Afbeelding

 

Geef een reactie

