Rondje Ringbaan

Ik heb niet vooraan gestaan toen de sport-genen werden uitgedeeld. Ik zie dit niet als een gemis, het leven van een Jos Grindbak of Mohammed Ali geef ik liever aan Fikkie. Ik ben zelfs zo lui dat ik onder de douche mijn tanden poets, en mijn haren was, tegelijkertijd, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. En als ik via 5 stappen naar mijn keuken kan lopen dan zal ik er geen 6 stappen van maken, verspilde energie. En als ik bijvoorbeeld naar mijn keuken loop dan kijk ik altijd of er op dat moment iets is om mee te nemen tijdens die 5 stappen die ik zet. Zo efficiënt mogelijk probeer ik mijn fysieke handelen vorm te geven.

Maar soms krijg ik het letterlijk en figuurlijk op mijn heupen om te gaan wandelen. Het heeft wel iets weg van een manie, eerst 1 hele dag lui zijn en de volgende dag precies het tegenovergestelde. Laatst had ik zo’n dag dat ik weer als een halve gare de 4 ringbanen ga belopen, 12,5 kilometer is dat.
Als ik eenmaal in die wandel-cadans zit vergeet ik die efficiëntie die ik normaliter hanteer. Misschien is het de serotonine in mijn kop die mij als een dynamo bij een fiets oplaad.

 
 
 

Geef een reactie

