♬♫ I’m an absolute beginner ♬♪

David Bowie heeft ook een lied gemaakt waarin de titel van dit stukje in voor kwam. Alle begin is moeilijk. Ik maak zelf geen muziek, ik tracht een poging. En die pogingen bevinden zich momenteel in het beginnerstadium, en ik heb er alle vertrouwen in dat ik me in dat stadium ook wel altijd zal blijven bevinden. Het mooie van altijd een amateurtje blijven is dat je altijd kunt blijven dromen hoe het is om een Jan Akkerman of Harry Sacksioni te worden.

***

Nog steeds pisnijdig dat ik dit jaar weer geen lintje heb gekregen met Koningsdag heb ik het eerste couplet van het Wilhelmus maar naar eigen inzicht een update gegeven . Dit tekst moet je er overigens maar bij denken in het filmpje.

 

***

Wie niet muzikaal is moet slim zijn B)

Verbeelding is belangrijker dan werkelijkheid.
Even better than the real thing.

 

***

Vorige week ben ik boven op de Kazematten te Luxemburg aan het improviseren gegaan.
Heuse Erik Satie visioenen namen bezit van mijn hippocampus. Onder het motto `eren wie eren toe komt` heb ik de compositie opgedragen aan de bioloog der biologen.

***

Onlangs naar een creatieve markt geweest van Sticthing-Autside (zonder een R op het eind)
Ik dacht schilders, muzikanten, dansers, improvisatie-toneelspelers te gaan aanshouwen.
Maar als snel bij binnenkomst bleek dat het juist de bezoekers waren die hun creatieve uitspattingen konden gaan tonen. Het muziek gedeelte behelsde met een groep van een 25 mensen met een of andere vorm van autisme te gaan trommelen/rammen op een Djembé. Gevoel voor toonhoogte heb ik wel, maar gevoel voor een sociaal ritme zit niet bepaald in mijn broncode. Zoals de diverse hersengedeeltes van iemand met autisme nogal solitair zijn ingesteld ten op zichte van de andere hersengedeeltjes, zo waren de 25 trommelaars ook nogal solitair ingesteld tijdes de djembé-sessie.
Met gevoel voor humor zou je het een djembé-sessie kunnen noemen met een canon & echo elementen. Voor de professionele percussionisten zal het best lachwekkend zijn geweest, neemt niet weg dat het toch leuk en aangenaam was om mijn vingertoppen blauw te slaan.

***

 

Update komt er aan, wanneer weet ik nog niet.

 

Geef een reactie

