Happy Earthday-Happy Birthday

Gefeliciteerd planeet Aarde.
Gefeliciteerd met je 13 miljard, 700 miljoen, en 1 verwekkingsdag, 13.700.000.001, hiep hiep rahoe. Wat een big bang knaller moet dat destijds geweest zijn.
Ik ben geen getalllenfreak, dat jij 12.700.000.001 jaar oud bent zegt mij niet veel, als ik je leeftijd in een grafiek zou zien in relatie tot de leefdtijd van Darwin, Cruijff, Leo Kanner, Nostradamus, apostelen, begint het pas tot me door te dringen dat jij erg erg oud bent. Jij bent eigenlijk mijn verre verre grootvader/grootmoeder beste planeet aarde.
Doe jij ook aan kaarsjes uitblazen op je verjaardag? Jij hebt een hele grote en lange adem, en ook de taart is werelds, maar of je ook een dermate grote longinhoud hebt betwijfel ik. Zeg planeet aarde, komen je broertjes en zusjes ook op je verjaardag? Je broertje maan zou ik wel eens aan willen raken, maar je verhitte en aangebrande zusje de zon lijkt me wel prettig als die een email stuurt en niet fysiek op visite komt. Veel van je broertjes en zusjes zijn volgen mij stikjalours dat jij op een perfecte afstand van de zon je rondjes bent gaan draaien. Of misschien ook wel niet, wat niet weet wat niet deert, is ook wel iets van te zeggen. Jij bent best wel autistisch planeet aarde, wij kunnen niet zonder jou, maar jij kunt heel makkelijk zonder ons, je kunt ons misschien wel missen als kiespijn. Jij bent veel autonomer dan homo sapiens en aanverwante, een autistisch kenmerk om autonoom te kunnen zijn. Dat jij ooit schud in noord oost groningen kun jij niets aan doen hoor, dat is een natuurlijke reflex voor als je in je billen word geprikt.
Ofschoon jij best wel bejaard bent ben je ook weer een bron voor nieuw leven, en je bent soms ook een bron/valkuil om leven kapot te maken, een soort van iene miene mutten 13.700.000.001 pond grutten, 13.700.000.001 pond kaas, ik ben de baas.
Zoveel geduld jij heb ik niet, en als dat plakkerige en kleverige gedoe houd ik niet van.
Zeg planeet aarde, heb jij eigenlijk een vrije wil?
Ik niet. En ik wil je niet van je a propos brengen hoor maar ik denk dat jij ook maar een zandkorreltje in de woestijn bent tijdens een orkaan in de Sahara der sterren. Ik zal dit jaar proberen om niet zo hard op je te stampen aarde, jij hebt bij mijn weten immers geen mond om een paracetamolletje in te stoppen.
Ik hoop dat onze LAT relatie nog stand mag houden, bij leven en welzijn kom ik volgende jaar op je 13,700.000.002 verjaardag weer op je verjaardag.Happy Earthday, euhh, nee nee, ik bedoel Happy Birthday.

Afbeelding

Geef een reactie

