Let the Ghost be with you

Als ik in een periode van constipatie met heel veel moeite een grote boodschap op het toilet er uit zit te persen zie ik ook wel eens ooit “geesten”. Zoals zo vaak houd mijn onderbewustzijn mijn bewustzijn compleet voor de gek. Die geesten/glittertjes die mijn bewustzijn denkt te zien bestaan niet buiten mijn schedel, maar ontstaan door extreme lage of hoge bloeddruk. Puur natuur, ook bij het hoesten en als ik enige tijd mijn hoofd naar beneden laat hangen en dan plotseling mijn hoofd weer omhoog richt zie ik deze zilverkleurige glittertjes wel eens, ook wel ‘sterretjes’ genoemd. Omdat ik deze geesten/glittertjes eerst niet goed verklaren val ik nog niet in de valkuil om het dan maar meteen op de noemer ‘bovennatuurlijk’ te gooien. Dit mag natuurlijk, maar hersen wetenschappers laten zien dat het niet waar is. Op zich houd ik ook wel iets zweverigs, maar er is altijd nog wel 1 hersencel accuraat die beseft dat het een hallucinatie is. Had ik die 1e hersencel niet dan zou ik snel in een pchychotische toestand belanden. Een toestand waar je ook nog eens andere mensen in mee kun sleuren die mijn hallucinatie ook voor waar/zoete-koek absorberen. Ik zou dan al snel een Jomanda, Uri Geller, Rasta Rostelli neigingen krijgen. En ik denk dat iedereen wet weet hoe het met Sylvia Millecam is afgelopen.

De vereniging tegen de kwakzalverij hebben een website, www.kwakzalverij.nl

Op de momenten dat ik die geesten zie op het toilet kan ik overigens niet echt lachen, ze verschijnen op momenten dat ik duizelig ben, na enkele seconde verdwijnen de geesten weer uit mijn gezichtsveld. Bij hoge inspanning op het toilet bevind mijn hoofd zich naar beneden, dit alles zorgt er voor er te weinig zuurstof in mijn brein komt en daar maken de geesten gebruik van, om de kop op te steken in mijn kop. Deze geesten hebben ook een wetenschappelijke naam. Ze komen bij HSP ook eerder voor heb ik gelezen.

1. Fotopsie

2. Biofotonen

Als mensen pretenderen geesten te zien vind ik het wel prettig als ze deze geesten concretiseren.
Bij het niet kunnen of willen concretiseren gaan de geesten bij mij toch wat manco vormen aan nemen.

***
Vanmorgen heb ik opnieuw een ontmoeting gehad met een geest (eigenlijk mijn eigen geest) In tegenstelling tot de geesten op het toilet bleef deze geest ruim 1 minuut aanwezig. Wat was het geval, tijdens het werk in de bossen kreeg ik het ondanks de fysieke inspanning het best wel koud. Ik niet alleen mijn collega’s ook. Wat kan ik daar aan doen dacht ik bij mezelf?
Het antwoord was heel simpel, me even verwarmen aan de natuur-kachel, en dat is de zon. En zo geschiede, ik zoek een beschut plekje, uit de wind maar midden in de zon, met mijn aangezicht gericht op de zon. Het kacheltje voelde zo lekker dat ik dermate lang mijn face liet verwarmen dat ik plotseling verblind werd door iets te lang in de zon te kijken. En toen zag ik ruim 1 minuut een geest, niet dermate dat ik de tegenwoordigheid van geest verloor, maar ik zag hem. Of hij mij oog zag weet ik niet. Ik wéét dat het er niet is, maar tóch zie ik het.
Deze geest, en naar mijn overtuiging alle geesten die mensen zeggen te zien zijn verklaarbaar, je moet overigens wel open staan om een verklaring te vinden die wetenschappelijk hout snijd. Ik begrijp op zich wel dat sommige het niet leuk vinden als je met wetenschap hun luchtballon kapot prikt, maar daardoor is de verklaring nog niet minder valide. In tegendeel zelfs.
Ook een geest willen zien? Kijk morgen maar even in de zon, succes verzekerd.
***
Het valt mij op dat geesten door de goegemeente overwegend als een man worden gezien. In de creationistische bewegingen komen vrouwen er door eeuwen heen al bekaaid af, en ik denk dat geesten momenteel nog het meest als man worden omschreven hier de naweeën van zijn. Hier zal ik eens verandering in brengen, want in mijn wereld zijn vrouwen 100% gelijkwaardig aan welke geest dan ook.
In de spoiler zit een tooltje om een vrouw als geest te laten verschijnen. Ze lacht vriendelijk, dit doen de mannelijke geesten veel minder.
Het zal wel komen dat vrouwen door de bank genomen veel empathiser zijn dat hun tegenpool. Ze lachte vriendelijk, en dan heb ik snel de gewoonte om te zwaaien, iets wat ik ook tegen bomen-takken bij een storm doe. Ik was wel enigszins teleurgesteld dat ze me niet terug zwaaide.
Volg de instructies in het filmpje, en een geest zal doen verschijnen, en ook weer verdwijnen.
***

BLE‘s

Deze afkorting betekend: Buitenlichamelijke-Ervaringen.

Dit zijn ervaringen die voor mijn geest buiten mijn schedel plaats vinden, maar feitelijk toch enkel en alleen plaatsvinden in mijn schedel.
Derhalve zijn het fantasieën. Ik heb soms zo’n ervaring bij hoge koorts. Als ik koorts heb lig ik in bed, en mijn bed staat (hoe kan het ook anders) in mijn bedroom. Door de koorts ervaar ik dan in mijn bedroom dat mijn geest uit mijn lichaam gaat, en dat ik op die momenten mijn geest zo groot is als mijn bedroom. Van de plinten tot aan het plafond, en van het koortschakelaartje tot aan mijn verwarmingsbuizen, en zelfs achter mijn verwarmingsbuizen.
Volgens hersenwetenschapper Dick Swaab ontstaan dit soort ‘uittredingen’ door zeer lokale epileptische activiteit in de temporaalkwab.

Zijn mijn koortsbacillen zo sterk of is mijn temporaalkwab zo zwak? Ik zou het niet weten Louis van Gaal.

Een prettige voortzetting van deze dag gewenst, zowel lichamelijk als “geestelijk”
***
Ik belande gistermiddag zowaar in een lichte reli-toestand. Ofschoon ze me niet bekeerd hebben kan ik niet ontkennen dat het prettig voelde. Het had voor mij overigens ook meer iets weg van een meditatie/mindfulness dan van religie. Op een gegeven moment begon ik onbewust wat mee te neuriën. Dat repetitieve werkte aanstekelijk voor mijn schedelinhoud.
Zin om de 26 minuten mee te zingen? Het lied is redelijk eenvoudig en blijft zich herhalen.

***
Update-Ghost komt er aan, wanneer weet ik nog niet.
Geef een reactie

