Het Weer


Hitte, warmte, vuur, gloeien, koken, ofschoon de zon een essentieel onderdeel is van mijn bestaan, pleegt die gele bol wel een aanslag op mijn toch al niet zo hoge en snelle IQ (78). Om toch nog enige vorm van IQ er uit te persen met de huidige hitte kan ik maar het beste alleen zijn om het hoofd letterlijk en figuurlijk koel te houden.
Bij hitte voel ik me ook sneller angstig, en angst is ook een terrorist voor mijn IQ. Ik kan me de reactie van Kees Momma wel voorstellen dat hij een hekel heeft aan hitte. Dat ik zombieachtig word door hitte helpt me wel om te dagdromen, geen koorts door de bacillen maar door de warmte. En dan proberen de weermannen en weervrouwen mij nog wijs te maken dat het ‘mooi weer’ is. Nee geef mij maar de kou van een winter, niet dat mijn IQ dan meteen Charles-Darwin-Achtige proporties aan gaat nemen, maar dan werkt mijn control-system toch wel iets soepeler.

***

Word het onderhand niet eens tijd dat ze we de zon tot de orde gaan roepen. Ten bevordering en bescherming van het blanke ras stel ik voor om de zon te dagvaarden. De dwangsommen die een rechterbank op kan leggen zie ik wel zitten. Dat brand maar en dat brand, het loopt werkelijk de spuigaten uit met het elimineren van het blanke ras. Als we nu gaan actie ondernemen gaat het blanke ras het zelfde noodlot tegemoet wat destijds de neanderthalers ten deel is gevallen. We moeten die zon een normen en waarden bij brengen, schandalig zoals dat gele vuurbol geen rekening met ons houd. De opwarming van de aarde is een duidelijk teken dat de zon een complot tegen het blanke ras aan het smeden is. Ik ben het spuug en spuug zat, het is mooi geweest. Ik pik het niet langer meer. Nu de herfst en de winter in aantocht is houd de zon zich even gedijst, je kunt er vergif op innemen dat de zon in het voorjaar en zomer weer volle kracht onze blanke huid gaat beschadigen.
Volgens wetenschappers zal deze verhitte dader nog zeker 5 miljard jaar huiden donker gaan kleuren.
Met het smelten van de ijskappen is er straks op de noordpool nog een leven meer mogelijk voor witte mensen. Hulpmiddeltjes als een parasol om onze blanke huid te behoeden van een donker kleurtje zie ik als een paardenmiddel. Met een parasol pak je de bron niet aan, we moeten de zon aanpakken. Laten wij, mensen met een blanke huid het echt zo ver komen dat we allemaal moeten verkassen naar een verdere en koelere planeet? Nee toch, dit zou een regelrechte kapitulatie voor voor de zon zijn. Ik bel dadelijk naar de advocaten kantoor van Bram Moszkowicz voor het maken van een afspraak. Dit lijkt me een aangewezen strafpleiter om de verhitte dader af te laten koelen.
Its now or never, its time to make a stand.

Afbeelding

 

***

Volle maan . . .

Dit stukje past volgens mij wel bij 3-d-beelddenken.

Gisteravond was ik wat aan het filosoferen in een groepje. Op een gegeven moment kwam de maan ter spraken. Ik zou me best wel thuis voelen als ik op de maan zou leven vertelde ik. iemand anders reageerde met, Als het “volle maan . . .” is moet je maar eens zwaaien, dan maak ik een foto van je.
Hij vertelde het op een dusdanige manier dat ik even de kluts kwijt was. En als ik de kluts kwijt ben reageer ik soms in de ogen van andere op een ongecontroleerde manier.
Afijn, bij de dat hij een foto zou maken van mij bij de volle maan activeerde mijn 3-d-beeldendenken.
Ik zij, wat jij als volle maan ziet is geen volle maan, maar een halve maan, een 50% tige maan, een volle maan kun je vanaf de planeet aarde never nooit niet zien, by-evolution-impossible.
De ander reageerde met “word jij nooit moe van jezelf”
Ik reageerde nogmaals droogjes dat wat mensen zeggen te zien bij een volle maan dat dat in letterlijk en 3-d beeldende zin een halve maan is.

   

***

Het weertype in de winter is doorgaans kouder-koeler dan in de zomer. Neemt niet weg dat een mens met een sneeuw toch op pad gaat. Zo ook eergisteren, ik heb er een liedje van Luka Bloom bij geplakt.

 ***
Als de weerverwachting uit gaan komen gaan na morgen enkele dagen sneeuwbuien vallen. Het aanschouwen van vallende sneeuw vlokjes geeft mij een hoog mindfulness gehalte in mijn kop. Net alsof er dan meer eenheid is tussen alles wat ik waarneem, en die eenheid verdringt negatieve gedachten. Althans, het aanschouwen van de vallende sneeuw moet niet gebeuren tijdens het autorijden.
Zwemmen in een verwarmt openluchtzwembad tijdens een sneeuwbui, wauuuuuuuuuuw, dat lijkt met helemaal een kers op een slagroomtaart. Dan zwem ik voor mij gevoel in de sneeuw. En met een mijnwerkershelm waar ik mijn blackberry op monteer het geheel filmen. om op een warme zomerdag nogmaals te kunnen mediteren.
***
Mensen zijn stoffelijk en mobiel door hun benen, en kunnen daardoor tochten maken.
Het land-aarde-grond wat we Afrika noemen is zo af en toe ook mobiel. Deze aarde heeft geen benen om tochten te maken, deze aarde gebruikt de tocht (lees wind) om tochten te maken.
First there is a dessertmountain, than there is no dessertmountain, than there is.
Nu vormd de middelandse zee de natuurlijke grens tussen Europa en Afrika, over een miljoen jaar is de huidige Sahara woenstijn misschien wel helemaal weg gewaait, en kom daar een nieuwe middenlandse zee te liggen die de natuurlijke grens tussen Europa en Afrika gaat vornen. Ik zeg niet dat het zo gaat worden, maar utisluiten doe ik het nog minder.Heb ik net mijn Ferrari testarossa gewassen geboemd en in de was gezet, komt er een laag Sahara zand de zaak even bevuilen. Het is wat met die tochten/winden uit Afrika.

***

Ik heb vandaag aan het experimenteren gegaan hoe mijn lichaam op een natuurlijke manier kan afkoelen met die hitte, en het werkt wonderbaarlijk goed. Het principe is eigenlijk erg eenvoudig, het principe luid “kippenvel opwekken”
Lang geleden toen ik nog in de schoolbanken vertoefde kreeg ik kippenvel als iemand met een nagel over een schoolbord kraste. Het zelfde principe maar dan in plaats van een schoolbord een plant met puntige bladeren.
Je hebt er een soort plant voor nodig als op de afbeelding. Positioneer de plant dusdanig dat de puntige bladeren je blote rug of buik raken. De reflex die mijn lichaam dan maakt op die aanraking heeft een rilling tot gevolg die mij afkoelt.

Afbeelding

***

Tot zo ver het weer weer, update komt er aan, wanneer weet ik nog niet.

 

Geef een reactie

