Landen

Landen
Bij een nationalistische landbouwer uit Landen is geen land te bezeilen, als een landingsgestel land op zijn landbouw gewassen. Gegronde redenen dat dit landingsgestel niet in goede aarde land.
Het geestelijk landingsgestel van Kosmopolieten vind ik erg stabiel, dit landingsgestel land geheid in goede aarde. De hele wereld is immers je Land-landingsbaan. Geen grenzen/obstakels waar je landingsgestel achter kan blijven haken, maar grenzeloos rond vliegen/genieten. Het land waar een geoloog mee werkt spreekt me wel aan, heerlijk in moeder natuur wroeten. Enkele grammen land/zand uit het de Sahara via je schoenzolen verplaatsen naar het strand bij hoek van hol-land toont mooi de betrekkelijkheid van land aan. Soms valt er op een vredige manier een invasie op aarde door een stukje ander aarde, namelijk het Sahara zand. Op het stukje aarde wat sommige mensen zuid Limburg noemen schijnt een 3 landenpunt te zijn. Allemaal leuk en aardig, maar er zijn vele mooiere 3 landenpunten. Het puntje waar aarde, lucht, en water elkaar ontmoeten zie ik ook als een 3 landenpunt. Bij een stilstaand beekje vind ik het mooi. Maar bij een onstuimige zee facineerd het enorm. Dat 3 landenpunt is constant aan verandering-evolutie onderhevig. Een samenspel van rollende branding, wind, het getij, de maan, zwaartekracht bepaald het punt van dit 3 landenpunt. En niet het gedrag van homo sapiens. Eigenlijk hoort bij aarde, lucht, water nog vuur. Maar vuur boezemd me angst in.♪ En de vogels vliegen van oost naar west Berlijn, worden niet terug gefloten, ook niet neer geschoten.
Over de muur over het ijzeren gordijn. Omdat ze soms in het oosten en soms ook in het westen willen zijn ♪Afbeelding
Even iets toevoegen aan de foto. Ik zou een spatie plaatsen tussen overwin en den.

***

Op de website van de NRC las ik afgelopen week een mooie ondenkgedachte, het is inmiddels geen gedachte meer, het is inmiddels waar gebleken.

“Wil je een populist verslaan, dan moet je hem laten winnen”

Dit omdenkertje is idd erg van toepassing op Boris Johnson. Bij het kaliber van deze man kun je het wel veroorloven, maar bij raciale populisten als Robert Mugabe of Geert Wilders lijkt het me niet verstandig om iemand te verslaan om het te laten winnen. Simplisme ten top om op een planeet die in gestaag en ras tempo aan het globaliseren is om je bevolking te willen doen geloven dat ze hun stukje aarde op hun schouders kunnen nemen, en met de eerste volgende Apollo naar Jupiter te kunnen afreizen. Zelden zo’n snelle desillusie zien ontstaan bij de “winnaars” van Brexit

***

Neutraliseren

Ja, in zekere zin wil ik wel neutraliseren (landen neutraal maken).
Ik wil landen neutraliseren, met als reden om het individu te bevrijden van die zelfde landen. Groepen zijn in mijn ogen wel hét gif voor gelijkwaardigheid van 1-lingen, einzelgangers, minderheden. Dit zie je eigenlijk overal wel waar landen zich vormen dat ze minderheden onder de knoet proberen te houden. Hun dogma’s zijn de norm, en als je je daar niet aan conformeert ben je een outcast, tenminste voor die groupies.

1 een land is een groep, en een land kan alleen maar bestaan bij de gratie van meer landen
2 een creationistische beweging c.q. religie is een groep
3 voetbalclub FC Twente is een groep
4 een bataljon militairen is een groep

Landen hebben volgens mij altijd wel een sparringspartner nodig, met als gevolg ongelijkwaardigheid.
Bij individualisten die op een egocentrische en authenthieke manier denken hebben dat niet, of in veel mindere mate.
Een nationalist of religieuze voorganger die alleen op de maan leefd lijkt me dat een enorme kwelling.
Een individulist die alleen op maan leefd lijkt me dat best een aangename rustoord.

Ik ben geen rechter, ik ben geen jurist, ik weet weinig van wetgeving. Op het stukje aarde wat we toevallig Nederland noemen is er een wet die de vrijheid van vereniging waarborgt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_vereniging

Een vereniging als PAS-Nederland en ook Autsider zijn redelijk authenthiek, ze zullen zich niet snel inlaten met de vereniging Ajax of Fc Groningen. Ze kunnen autonoom opereren. Bij heel veel verenigingen kunnen dat in mijn ogen niet. Ze hebben een oponent nodig om hun club te vullen en levend te houden. Ajax zonder andere voetbalclub verdwijnt als geld dat verdampt op een aandelenbeurs.

Zoals ik autisme zie vind ik het toch wel een grote kracht dat je niet veel meer nodig hebt als je 1500 gram hersenen, zonder andere 1500 gram hersenen om tot een leefbare geest te komen. Een wereld met 7 miljard individualisten lijkt me heerlijk toeven, ik ben er heilig van overtuigd dat het ook de gelijkwaardigheid ten goede komt. Ik ben er overigens ook van overtuigd dat het voorlopig een utopie zal zijn. Utopieën vind ik overigens wel geest verruimend.

***

 

 

Update komt er aan, wanneer weet ik nog niet.

Geef een reactie

