Functioneringsgesprekken

Functioneringsgesprekken annex beoordelingsgesprekken.

Ik kreeg daar altijd een slachtbank-gevoel bij, ofschoon ik het er altijd nog levend van heb afgebracht.
“een mens lijd het meeste aan het lijden wat hij vreest” Dit gezegde ging bij mij wel op, achteraf viel het allemaal wel mee.
Je kunt niet zo veel, maar dat kleine beetje wat je kunt doe je goed. Deze strekking proefde ik vaak bij die gesprekken.
Afbeelding

Hadden die functioneringsgesprekken invloed op mijn functioneren?

Het antwoord is voor mij ja & nee. Tijdens de gesprekken was ik in emotioneel opzicht manipuleerbaar/kneedbaar als een pakje roomboter.
Maar in rationeel opzicht ben ik veel minder manipuleerbaar, dat rationele was ver te zoeken tijdens die gesprekken, maar als ik een uurtje na dat gesprek weer met een kwast een kozijn begon te smeren in RAL-9010 dan kwam dat rationele redelijk snel naar de oppervlakte van mijn bewustzijn. Het was overigens een aardige man, die probeerde te bepalen of ik naar zijn maatstaven functioneerde. Zijn officieele functie binnen het bedrijf was “verzuim-begeleider”
Verzuim dat woord heeft al een negatieve klank voor mij, de hoge directeur “verzuimde” het ook om mij opslag te geven …
Mij ontslag geven hebben ze niet “verzuimd” ik kan de keren niet meer op 2 handen tellen. In die tussen liggende periodes kon ik wel lekker op adem komen, tot mezelf komen.

De “Polls-uitslagen” op deze website.
Ik heb de rechterwijsvinger van andere niet aan een touwtje, ik heb dus geen invloed of iemand wel op niet met zijn vinger/muis druk uitoefend op een “Poll”. Als iemand dat graag doet heb ik er geen problemen mee, als iemand het nooit doet overigens ook niet.
Ik zie wel een overeenkomst tussen die polls-uitslagen, en de functioneringsgesprekken. Ik laat ze beide over mee heen komen, maar of ik echt anders ga functioneren/reageren betwijfel ik.

Afbeelding

***
Update komt er aan, wanneer weet ik nog niet.
Geef een reactie

